بررسی سهم خوراک پتروشیمی در سبد نفت و گاز کشورها

بررسی‌ها حاکی از آن است که در سال‌های پیش رو، مصرف نفت و گاز در صنعت پتروشیمی نسبت به سایر بخش‌ها، رشد بیشتری را تجربه می‌کند اما با این وجود، استفاده از نفت و گاز به عنوان خوراک در صنعت پتروشیمی، سهم کمی از کل مصارف نفت و گاز را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در سال ۲۰۱۷ روزانه ۱۶ میلیون بشکه معادل نفت خام از خوراک‌های نفتی، گازی و زغالسنگ وارد صنعت پتروشیمی شده است که سهم نفت و گاز معادل ۹۴% است. لذا از منابع نفت و گاز تولیدی در دنیا  ۸.۷% در صنعت پتروشیمی به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای بررسی بهتر سهم خوراک پتروشیمی در سبد نفت و گاز کشورها، پنج کشور در کنار ایران انتخاب شده‌اند که صنعت پتروشیمی آن‌ها عمدتا از نفت و گاز تغذیه می‌کند. در بین شش کشور انتخاب‌شده، سه کشور در تأمین نفت و گاز خودکفا بوده اما سه کشور دیگر نیاز مبرم به واردات دارند که در شکل زیر قابل مشاهده هستند.

چنانچه در شکل فوق مشخص است، کشورهای خودکفا در ردیف اول،

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

در صورتی که عضو سایت هستید، وارد حساب کاربری خود شوید، در غیر این صورت ابتدا در سایت ثبت‌نام نمایید و سپس اشتراک تهیه کنید.

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

متاسفانه شما اشتراک فعال ندارید، لطفا ابتدا اشتراک مورد نظر خود را تهیه/تمدید نمایید.

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت پیشنهادی
گزارش پیشنهادی
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!