گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه اصفهان (EORC)

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

این شرکت، فعالیت پالایشی خود را از سال ۱۳۵۸ با ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه در روز آغاز نمود. پالایشگاه اصفهان در سال­ های گذشته شاهد موفقیت­ های زیادی بوده است از جمله این موارد می­ توان به افزایش ۸۵ درصدی ظرفیت پالایشی خود در اوایل دهه ­ی شصت اشاره نمود. در حال حاضر این پالایشگاه با خوارکی در حدود ۳۷۸ هزار بشکه در روز در مدار تولید بوده و سهم ۲۴ درصدی از کل تولید فراورده­ های نفتی کشور را بر عهده دارد. پالایشگاه اصفهان ضمن تولید فرآورده ­های مختلف مورد نیاز کشور، تامین خوراک صنایع پایین ­دستی؛ پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران (LAB) را به عهده دارد.
در این پالایشگاه به­ علت تامین خوراک نفتا و پلاتفرمیت پتروشیمی­ های مجاور و مجتمع پتروشیمی اراک، درصد استحصال بنزین ­موتور، پایین­ تر از معمول برای ترکیب فرآیندی این پالایشگاه بوده است. به همین منظور طی سال­ های گذشته با برنامه ­ریزی ­های به عمل آمده طرح مجتمع بنزین ­سازی به منظور احداث سه واحد:

  • تصفیه­ ی هیدروژنی نفتای سبک و سنگین (NHT)
  • تبدیل کاتالیستی با احیا مداوم (CCR)
  • ایزومریزاسیون

در دستور کار قرار گرفت. با بهره­ برداری از سه واحد فوق ۳ میلیون لیتر به تولید روزانه ­ی بنزین این پالایشگاه افزوده می ­شود.

مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!